Als administrateur binnen uw bedrijf zorgt u ervoor dat de juiste pensioengegevens worden doorgegeven en u de juiste premie afdraagt.
Hoe levert u gegevens aan?
Hieronder meer informatie over de aanlevering van gegevens.
-
U maakt gebruik van Uniforme Pensioenaangifte (UPA)
Lever uw gegevens aan via Uniforme Pensioenaangifte, dan ontvangt u de terugkoppeling via Mijn Pensioenadministratie. -
U maakt (nog) géén gebruik van Uniforme Pensioenaangifte (UPA)
U gebruikt Mijn Pensioenadministratie van AZL voor zowel het aanleveren van gegevens als de terugkoppeling.
Via Uniforme Pensioenaangifte (UPA)
De aanlevering van de gegevens gaat via het salarispakket. Wij zorgen voor de technische koppeling tussen uw salarispakketleverancier en AZL. U (of uw administratiekantoor) hoeft hiervoor niets te doen. De inzender gebruikt een leveranciersnummer.
U gebruikt Mijn Pensioenadministratie voor de terugkoppeling op uw gegevens aanlevering. Het portaal helpt u om grip te houden op de verwerking en eventuele correcties die nodig zijn voor uw pensioenaangifte. Denk dan aan het controleren en oplossen van eventuele meldingen. Ook kunt u er terecht voor inzage in facturen en betalingen of het doorgeven van een wijziging. Bijvoorbeeld een wijziging van inzender of een ander salarispakket.
Compleet overzicht inclusief verwerkingsstatus per tijdvak
Het tabblad ‘Pensioenaangifte’ geeft u een compleet en actueel overzicht van alle inzendingen voor tijdvakken. Per tijdvak kunt u zien of en zo ja, welk(e) aangiftebericht(en) er zijn ingezonden. Ook kunt u de voortgang en verwerking volgen en eventuele meldingen direct in het salarispakket oplossen met de instructies van onze digitale assistent.
Digitale assistent
Geeft hulp en uitleg bij het oplossen van (fout)meldingen per tijdvak van gegevens die u hebt ingezonden via het salarispakket.
Via Mijn Pensioenadministratie
Maakt u (nog) geen gebruik van UPA? Dan kunt u gegevens aanleveren in Mijn Pensioenadministratie. De schermen, functies en menu's in Mijn Pensioenadministratie helpen u om uw weg te vinden, acties te voltooien en verkeerde gegevensinvoer zoveel mogelijk uit te sluiten.
Dashboard
Geeft u een compleet beeld van de pensioenadministratie namens uw bedrijf en helpt u om snel afwijkingen vast te stellen. Ook ziet u hoe u ervoor staat, bijvoorbeeld of u bij bent met betalingen.
Actiegids
Een geheugensteuntje dat u vanaf iedere plek kunt aanroepen. De gids haalt berichten en (systeem)taken op die voor uw bedrijf van belang zijn. Bijvoorbeeld als er een betaling nodig is of als er wijzigingen klaar staan in de verzendlijst. Ook kunt u zelf een taak aanmaken als herinnering. Komt u er even niet uit? Dan zijn er helpfuncties binnen handbereik.
Hoe Mijn Pensioenadministratie eruit ziet en hoe u hier de pensioenaangifte verwerkt, ziet u in de onderstaande video.
Alle berichtgeving digitaal, óók uw facturen
U ontvangt alle berichtgeving over zaken die van belang zijn voor uw pensioenadministratie volledig digitaal. Dit geldt ook voor uw facturen. U ontvangt per e-mail bericht als er actie vereist is of belangrijke informatie voor u klaarstaat. U krijgt vanaf 21 juni 2022 géén facturen meer per post. U kunt een factuur straks eenvoudig via de link in onze e-mail openen en downloaden, nadat u bent ingelogd met eHerkenning. We mogen de factuur zelf niet als bijlage in de e-mail meesturen vanwege privacy-redenen en beperkingen als gevolg van eHerkenning.