Informatie voor werkgevers

Wat verandert er voor u?

Zodra de nieuwe pensioenregeling geldt, veranderen er een aantal zaken voor u als werkgever of salarisadministrateur. Daarnaast verandert ook de manier waarop we de inleg berekenen. Naar verwachting gaat de nieuwe pensioenregeling in per 1 januari 2027.

Gegevens werknemers actueel, compleet en correct

Zorg dat de gegevens van uw werknemers actueel en compleet zijn! Dat is onze belangrijkste boodschap. Als we op 1 januari 2027 overgaan naar de nieuwe pensioenregeling, rekenen we de opgebouwde pensioenen van uw werknemers om naar een eigen deel van de gezamenlijke pensioenpot (van het pensioenfonds)in de nieuwe pensioenregeling. Daarvoor is het van wezenlijk belang dat de pensioenadministratie volledig bijgewerkt en correct is.

Op basis van de gegevens die u doorgeeft, wordt de nota voor de pensioeninleg opgemaakt. Deze wordt vanaf de ingangsdatum van het nieuwe pensioenstelsel automatisch geïncasseerd. De incasso vindt na 14 kalenderdagen plaats. Zorg dat uw processen daarop ingeregeld zijn.

Ken de belangrijkste kenmerken van de pensioenregeling

Weet de informatie over de nieuwe pensioenregeling te vinden. Wat verandert er en wat blijft hetzelfde? Met deze informatie kunt u ook weer uw werknemers informeren.

Informeer uw werknemers

Ook u kunt een belangrijke rol vervullen in het wegwijs maken van uw werknemers in de nieuwe pensioenregeling. Vertel over de nieuwe regeling die eraan komt. Verwijs ze bijvoorbeeld naar deze website of plaats een link op uw intranet. Maak ook gebruik van de animatie met uitleg over de nieuwe pensioenregeling.